2010. január 4., hétfő

Alap piskóta


Nagyon-nagyon-nagyon hosszas keresgélés, és kísérletezgetés után találtam egy már meglévő könyvemben erre a receptre.
Annyira tökéletes piskóta lesz belőle, hogy majdnem elájultam tőle!
Akkor a legfinomabb, ha legalább 1 napja benne a töltelék és kicsit magába szívta.
Maga a piskóta könnyű, és légies, imádom, talán a traktornál látszik legjobban a szerkezete.
És ami nem az utolsó szempont, hogy gazdaságos, a benne lévő keményítőtől nem esik össze!!Ez egy 24 cm-es tortaformában sült, 4 felé lehetett vágni!
Lásuk a recit!:
6 db tojás
120 g liszt
80 g keményítő
120 g cukor
1 cs sütőpor
4 ek hideg víz

Először kikészítek mindent, egy tálat a fehérjének, egyet a sárgájának, egyet a száraz hozzávalóknak, egyet a cukornak, és egy poharat a víznek.
Kimérem egy tálba a lisztet, keményítőt,sütőport. Egy másikba a cukrot, szétválasztom a tojásokat, és odakészítem a vizet, egy szitát, és két kanalat.
Elkezdem felverni a tojásfehérjét, bele egy csipetnyi só, aztán a víz, végül a cukor 1/3-a, és teljesen kemény habot verek belőle, ha megvan félreteszem. Elkezdem felverni a sárgáját, és beleöntöm a maradék cukrot, és addig verem amíg ez is hab nem lesz.
A sárgájához először egy kis adag fehérjét adok, elkeverem, aztán felváltva szitálom(fontos, mert a keményítő csomós!!!) a lisztes keveréket, és adom hozá a habot.
Ha óvatosan elkeverkevertem, sütőpapírral bélelt formában közepes lángon sütöm kb 40 percig. Ez lehet több is, kevesebb is, sütő függő! Az első fél órában nem szabad kinyitni a sütőt.

Kakaós piskótánál annyit változik a dolog, hogy a liszt csak 100g, és 2 ek szitált kakaópor kell hozzá!

7 megjegyzés:

  1. Nagyon szép ez a piskóta! Már a fórumon is megcsodáltam, jól teszed, hogy beírod csak így külön a recit, így lesz majd mire hivatkozz a késöbbiekben. Én még külön nem írtam be piskótát vagy a tortalapot amit használok, aztán mindig másra kell hivatkozzak, majd ha sok időm lesz én is felteszem csak külön.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm!
    Igen, azért írtam be, hogy ne kelljen minden tortánál külön leírogatni, csak belinkelni!!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Vica! Isteni a piskótád, az alapján sütöttem egy tortát a hétvégén és tényleg hihetetlenül puha lett.
    Feltettem én is az oldalamra egy Cicitorta képében, de hivatkoztam rád.
    http://azila.gportal.hu/gindex.php?pg=32531317
    Köszönöm szépen.:)

    VálaszTörlés
  4. Szia!
    Nagyon jól néz ki ez a piskóta! Remélem, hogy sikerül nekem is ilyenre megcsinálni majd a jövőhéten a kisfiam szülinapjára.
    Azt szeretném kérdezni, hogy ha mondjuk egy 26 cm-es formában sütöm meg, akkor mennyit módosítsak a mennyiségeken, hogy ilyen szép magas legyen?
    Köszi: Eszter

    VálaszTörlés
  5. Szia! Kukoricakeményítőt teszel bele? Légyszi válaszolsz minél hamarabb, mert ma délelőtt kellene megsütnöm. :) Köszi

    VálaszTörlés
  6. Most nézem mit írtam. :) Azt akartam, hogy légyszi válaszolJ. :)

    VálaszTörlés
  7. Még egy kérdésem lenne. Előmelegített sütőbe kell tenni?

    VálaszTörlés