2010. február 15., hétfő

Feketeerdő torta

Ez a torta nagyon rosszul kezdett el készülni....
Töltés előtti éjszaka megsütöttem a piskótát, és eltettem pihenni. Gyanús volt, hogy nem jött fel annyira, mint szokott, de annyiban hagytam! Reggel felvágtam, és szembesülnöm kellett a mancs, és ganca keverékének fogalmával....na, már kezdhettem is neki a következőnek.
A tortának 9-re kellett készen lennie, és ez volt 8-kor.
Szerencsére este elkészitettem előre a krémet, igy már csak várnom kellett, hogy megsüljön a piskóta, ami sima kakaós piskóta 3 lapra vágva.
A töltelék tejszinhab, és meggyzselé.
A zselé, roppant egyszerű, egy meggybefőtt levét fazékba öntöm, teszek hozzá egy kevés cukrot(tényleg keveset, mert ennek fanyarnak kell lennie!!) és egy citrom lehámozott héját, és lassan elkezdem forralni. Ezalatt kb 1,5 dl vizben feloldok egy vaniliás pudingot, de lehet csak szimpla keményitővel is,kiveszem a citromhéjat és ezzel besűritem a zselét.
A tortát a következőképpen rakom össze, tortalap, megkenem egy kis forrósitott lekvárral, majd tejszinhabbal, erre nyomok 3 dundi habkarikát, és ezek közé benyomom a zselét, és belepakolom a meggyet is.
A következő lappal is igy járunk el, csak ennek az alját is meg kell kenni lekvárral, és tejszinhabbal, akkor lesz szép a vágási felület!!
Kivülről tejszinhabbal, meggyszemekkel, és csokiforgáccsal diszitem!

1 megjegyzés:

  1. Feketeerdő torta receptet kerestem,így találtam a te blogodra:)
    Talán veszem a bátorságot,és én is elkészítem...majd áprilisban,addig olvasgatom,gyűjtöm a bátorságot!! :-)

    VálaszTörlés